החינוך המיוחד נותן מענה לתלמידים אשר קיבלו זכאות לשירותי חינוך מיוחד לאחר שעברו ועדת זכאות ואיפיון.
הועדה מתקיימת בשנת הלימודים והזכאות ממומשת מתחילת שנת הלימודים שלאחריה.
ילדים עולים לועדות זכאות על פי המלצת המוסד החינוכי בשיתוף עם ההורים.
העלאה לועדה נעשית על ידי מנהל/ת המוסד בשיתוף הצווות הרב מקצועי וההורים.
(מנהל/ת מוסד – מנהל/ת מעון, ממנהל/ת גן, מנהל/ת בית ספר או נציג בית ספרי מטעמה).
הזכאות לשירותי חינוך מיוחד באה לידי ביטוי בבחירת סוג המסגרת:
(בהתאם להחלטת ועדת זכאות ואפיון(
בכדי לקבל סל תמיכות אישי, על הילד לעבור ועדת זכאות ואפיון. זוהי ועדה מתוקף חוק הקובעת את זכאותו של תלמיד עם מוגבלות לשירותי חינוך מיוחדים, את רמת התפקוד שלו ואת היקף סל השירותים
במסגרת סל תמיכות אישי יכולים ההורים לבחור לממשו על ידי שעות ליווי של סייעת
אישית ו/או שעות טיפול (מורת שילוב, מטפלים פרא-רפואיים.)
את סל התמיכות יקבל הילד במסגרת חינוכית רגילה.
(בהתאם להחלטת ועדת זכאות ואפיון(
בכדי ללמוד בגן/כיתה/בי"ס לחינוך מיוחד יש לעבור ועדת זכאות ואפיון. לאחר קבלת הזכאות ובהתאם לרצון
ההורים , תאותר המסגרת החינוכית המתאימה ביותר עבור הילד על ידי הרשות
בכל הנוגע לסל תמיכות של שירותי חינוך מיוחדים ניתן לקרוא בפורטל הורים
)בהתאם להחלטת וועדה רב מקצועית(
וועדה רב מקצועית מתכנסת בנוכחות נציג ממתי"א, פיקוח או נציגו,
פסיכולוג, נציג רשות, ההורים וכל נציג מטעמם אם מעוניינים בכך.
הוועדה קובעת את זכאותו של הילד לקבלת שעות שילוב במסגרת החינוכית בהתאם להמצאת מסמכים מתאימים מהתפתחות הילד והשפ"ח (שירות הפסיכולוגי חינוכי(
ניתן לפנות לגננת לקבלת פרטים על תמיכה זו.
האחריות הינה של המבקר בלבד, והמועצה אינה אחראית בכל צורה שהיא לטיב ו/או לתוכן האתר והאמור באתר הינו בגדר המלצה בלבד
עיצוב: Ronnie Baruch | תכנות: tq.soft