הטיפולים ניתנים בעלות מסובסדת לתושבי המועצה" - תיאום פגישת אינטייק תוך שבועיים מקבלת טפסי הפניה, צפי למועד התחלת הטיפול יינתן בפגישת האינטייק.
איך התושב יכול לקדם את השירות:
פניה למוקד המועצה דרך ערוצי התקשורת השונים ופתיחת דיווח
בטפולים דחופים יש לפנות ליעל סבג – עו"ס לחוק הנוער ומנהלת המחלקה, תושבים יכולים להעביר דיווח טלפוני אנונימי. בעלי תפקיד מחויבים בדיווח פורמלי כתוב. מומלץ לפנות ולהתייעץ לפני הגשת הדיווח.
מרכז גישור קהילתי: "גישור מגילות" גישור ע""י מגשרים מתנדבים מוסמכים בתחומים הבאים: סכסוכי שכנים, סכסוכי עבודה וסכסוכים עסקיים, סכסוכים בין תושבים לבעלי תפקיד בהנהגות הישוב - יצירת קשר עם הפונה תוך שלושה שבועות
התנדבות: גיוס ושיבוץ מתנדבים במרחב בהתאם למיפוי צרכים. -. מענה ראשוני תוך שבועיים מיום קבלת הפניה
כלכלת המשפחה – "פעמונים": חיבור תושבים ומשפחות המתמודדים עם קשיים כלכליים למלווים מתנדבים בתחום כלכלת המשפחה, חיבור מלווה לפונה תוך חודשיים מקבלת הפניה.
של"צ - שירות לתועלת הציבור: שילוב וליווי תושבים אשר מופנים משירות המבחן במסגרות בקהילה תיאום פגישה עם הפונה תוך שבועיים מקבלת הפניה.
איך התושב יכול לקדם את השירות:
פניה למוקד המועצה דרך ערוצי התקשורת השונים ופתיחת דיווח
גישור:
לתיאום ההליך יש לשלוח טופס פניה לסימה אילוז – מזכירת המחלקה.
להתייעצות ניתן ליצור קשר ישיר עם הדס ג'ואי וייס- עו""ס קהילה
התנדבות:
פנייה באמצעות טופס ייעודי ושליחה ללילך בנחיל – רכזת תחום התנדבות
של"צ: פנייה ליעל סבג – מנהלת המחלקה.
סוג השירות:
ותיקים
מדד השירות:
ותיקים בקהילה: הפעלת מועדון בוקר חברתי אזורי לתושבים ותיקים (גילאים 60+ ), הפעלת מועדון כתיבה לותיקים, הפעלת מועדון כתיבה לותיקים, הקמת מועדונים יישוביים, עבודה משותפת עם פעילים לפיתוח תכניות לותיקים - הפעלת המועדון לפחות פעם בשבוע
איך התושב יכול לקדם את השירות:
פנייה למחלקת רווחה לעו"ס ותיקים.
סוג השירות:
סיוע ליישובים
מדד השירות:
סיוע מקצועי נקודתי לבעלי תפקידים בישובים בתחום הרווחה והקהילה: סיוע בזיהוי קשיים ואתגרים ברמה האישית הקהילתית, כמענה לפניה יזומה מצד הישוב/התושב, ובניית תכנית התערבות או מענה מתאים - פגישה ראשונה עד שלושה שבועות מפנייה.
קהילה: יעוץ להנהגות הקהילה בהתאם לפניה יזומה בבניית תכניות קהילתיות בשגרה ובבניית מענים מתאימים במצבי משבר - יצירת קשר תוך שבועיים, (במצבים משבריים/חריגים יינתן מענה תוך יום) ליווי צח"י (צוותי חוסן יישוביים): יעוץ וליווי בתהליכי הקמה, רענון והכשרה לצוותים בשיתוף קב"ט המועצה- מענה מיידי בזמן חירום. מענה תוך שבוע בזמן שגרה.
צרכים מיוחדים: פיתוח שירותים מותאמים בקהילה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, בשיתוף ההורים ובעלי תפקיד בישוב.
יעוץ לבעלי תפקיד בישובים לשילוב מיטבי של ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הבלתי פורמלית הישובית - הקמת שולחן עגול בתחום הצרכים המיוחדים
איך התושב יכול לקדם את השירות:
פנייה למחלקת רווחה להדס ג'ואי וייס –עו"ס קהילה
סוג השירות:
חינוך מיוחד
מדד השירות:
בקשת הכוונה:
פגישה/ שיחה להכוונה וייעוץ- תוך שבוע מיום הפנייה
ועדות זכאות ואיפיון:
מטרת ועדת הזכאות היא לקבל החלטות חינוכיות מיטביות ומשמעותיות בעניינם של תלמידים עם צרכים מיוחדים, למתן זכאות חדשה או חידוש זכאות. הדיונים מתקיימים בשיתוף ההורים (ובמידת הצורך בהשתתפות התלמיד)- הוועדות מתקיימות בחודשים נובמבר-מאי
ועדות חריגות:
העברת הבקשה למחוז משה"ח לקבלת אישור לועדה חריגה כמענה לבקשות הורים לקיום ועדת זכאות ואיפיון לילדיהם שלא הועלו לועדה על ידי המסגרת החינוכית
תיאום ועדה עם מוסד הלימודים ועם הורי התלמיד: עד שבועיים לפני קיום הועדה. תיאום טלפוני ובמייל
החלטת ועדה - שליחת מכתב החלטה להורים ולמנהל בית הספר במייל: עד שבועיים מיום קיום הועדה
הגשת ערר על החלטת ועדה - ועדת השגה היא פנייה ישירה של ההורה למשרד החינוך
שיבוץ:
בקשת שיבוץ - בחירת הורים את סוג המסגרת: (שליחת ההורה את הנספח מלא וחתום עד חודש יוני למחלקת החינוך)
כיתה רגילה במוסד חינוך רגיל
סל אישי
כיתת חינוך מיוחד במוסד חינוך רגיל
מסגרת לחנ"מ
ועדות שיבוץ - מכתב יישלח להורים במייל עם השיבוץ והנחיה כיצד עליהם לפעול עד חודש אוגוסט, השיבוץ מסתמך על טופס בחירת הורים את סוג המסגרת
עותק פרוטוקול ועדה - ניתן לקבל תוך שבוע בהגשת בקשה במייל למחלקת החינוך